FELICIA ANDREASSON - FOTO -

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

words from my heart...

Av Felicia Andreasson - 28 december 2011 17:02

- En dröm som många andra också kanske har. En dröm om att ha en egen häst, en vän för livet som alltid ställer upp för en vad som än händer. En som förstår sig på än som ingen annan gör. Ett band mellan häst och ryttare går inte och förklara! Så stort är de... Det är inte samma sak som hockey eller fotboll m.m där livet bara går ut på att vinna allt och fiender är på andra sidan plan...

I min häst värld har allt bara gått huller och buller, allt börjar med ridskola som funkar till en viss grad. Min första medryttarhäst fär några år sedan som lärde mig mmycket försvann till dem gröna ängarna efter ett och ett halft år, hur jobbigt det var att förlora henne går inte att förklara. En liten del kommer alltid saknas i mitt hjärta efter henne. Efter medryttarhästar och foderhäst.. att man gör såå mycket för någon men inte kan fatta det? de är uselt. Det går inte och lita på alla i hästvärlden har jag lärt mig. Jag har lärt mig något enormt när det gäller ridning och i mitt sinne. Att hjälpa till på en gård på gotland och rida deras hästar har verkligen gett mig såå stort steg inom ridningen. Efter alla år och slit bestämde jag mig för att ta en paus från hästar förutom när jag är på gotland... några veckor gick... ingen saknad utan längtan växer bara sig större och större. Något jag nu vet är att hästar föralltid kommer vara något STORT inom mig, ingen kommer kunna ändra på detta. Min stora dröm var nära och gå i uppfyllese för bara några veckor sedan... en riktigt fin islandshäst på ett bra pris.. Men tyvärr så kom både mammas och min hjärna på att det kanske skulle vara bra och vänta lite till då jag inte skulle få göra allt i skolan som jag går på eller skulle aldrig hinna träffa kompisar och ville kanske ge hästen ett bättre stall än vad den skulle gjort nu. Men jag vet själv att jag skulle ju kunna få ihop allt detta.. men jag vill göra det bästa för hästen, jag vill ha mest tid för den och vara en riktigt bra ägare. Mamma och jag kom fram till att vänta något år eller till sista året på gymnasiet med och skaffa häst. Något som riktigt tynger på hjärtat och göra då jag verkligen vill ha en nu... jag tror inte jag egentligen vill börja på ridskola då jag inte tycker om ridskole grejen längre.Vågar jag börja och rida en medryttarhäst igen och välja fel människor? Allt detta är ett svårt beslut då jag vill hålla på med hästar tills jag skaffar egen.

Men när den dagen kommer och min dröm blir riktigt, hur glad kommer jag vara då? jag kommer vara världens lyckligaste .. går inte förklara hur lycklig jag kommer bli. 

               

Måste bara säga att jag är enormt stolt över min mamma som har gjort HUR STORA steg som helst när det gäller hästar. Från att knappt hållt en häst när jag började på riskolan och när jag började som medryttare på islandshästar så har du hjälpt mig från mockning till att leda,borsta m.m med hästarna.Och nu älskar hon islandshästar, tycker dock att större hästar är lite stora. Även stort imponerad då jag fick upp dig på hästryggen och du red själv och töltade ett steg för första gången på måånga år... och nu till att prata om att köpa häst är bara något som betyder såå stort för mig.. min mamma?? prata om egen häst?? :O Du betyder något såå stort för mig mamma!


ÅJ :O vilket värdelöst inlägg... men om man vill rensa tankarna så måste man ;)

KRAM FELICIA

 
 
Ingen bild

mum

29 december 2011 09:25

kram på dig va gullig du är:)

 
Elin

Elin

31 december 2011 16:42

Jag förstår precis vad du menar! Jag tycker absolut inte att det här var ett tråkigt inlägg, ett av dom roligaste faktiskt! Kram <3

http://www.elinz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Andreasson - 1 februari 2012 22:26

jahapp.. då var det dags och byt blogg nu då. Lite synd men kommer länka den denna blogg på den nya.Så där kommer jag finnas nu istället!   NYA BLOGGEN!!!   KRAM FELICIA ...

Av Felicia Andreasson - 31 januari 2012 22:47

Snart så... Nu har jag äntligen beslutat tror jag, att jag ska byta över och blogga på blogg.se på grund av vissa anledningar. Känns som om det finns lite mer möjligheter på blogg.se m.m. Det som är dåligt med och byta är att jag har skrivit på den...

Av Felicia Andreasson - 31 januari 2012 22:40


Usch förskylningen blev bara värre idag :/ inte roligt!! Men klarade av dagens uppgifter iallafall :) vi stod hela dagen inne i labbet. Inte så mycket att berätta.. kanske kan lägga upp bilder någon gång på alla analoga bilder jag fotat.En bild som j...

Av Felicia Andreasson - 31 januari 2012 09:27

Här var det dålig uppdatering. Igår började vi iallafall med att arbeta med slutartid analogt och var ute och fotade. Fotade med Elin... SJUKT ROLIGT DE VAR ASSÅ! Idag ska vi framkalla alla bilder som vi fotade, hoppas jag inte dör haha.. har fått en...

Av Felicia Andreasson - 29 januari 2012 16:57


  - Gud vad jag saknar ridningen och sommar!! Idag har jag bara tagit det lungt, vart ute med hunden på skogspromis med mamma, fotat m.m. Så förhoppningsvis så kanske det kommer några bilder från fotograferingen i skogen och hemma lite senare! ...

Presentation

Följ mig via Bloglovin!

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

www.Feliciafoto.se

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards